-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32570 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

اين كه نبايد به ذات خدا فكر كرد يعني به چه چيز نبايد فكر كرد؟
در روايات معصومين (ع) هم از سخن گفتن در مورد ذات خدا نهي شده و هم از فكر كردن در باره ذات خدا امام باقر (ع) مي فرمايد : ( تكلّموا في خلق الله ولا تتكلموا في الله فانّ الكلام في الله لايزداد صاحبَه الا تحيُراً ) در باره خلق خدا سخن گوييد و درباره خدا (ذات خدا) سخن نگوييد زيرا سخن راجع به خدا جز به سرگرداني گوينده نميافزايد ( اصول كافي ج 1 ص 126 ) . در روايت ديگر آن حضرت مي فرمايد : (اياكم والتفكر في الله ولكن اذا اردتم ان تنظروا الي عظمته فانظروا الي عظيم خلقه ) از تفكر در باره خدا بپرهيزيد ولي اگر خواستيد در عظمتش بينديشيد در عظمت خلقش نظر كنيد (همان ، ص 126 ) بعضي از بزرگان در توضيح روايات فوق فرموده اند : حديث اول دلالت دارد بر آن كه مقصود از تكلم ، تكلم در كُنه ذات و كيفيت آن است به مناسبت تعليل آن ، و الاّ تكلم در اثبات ذات وساير كمالات و توحيد و تنزيه آن موجب تحير نمي گردد و ميشود كه نهي باشد از كساني كه تكلم در اين مقامات هم براي آنها اسباب تحير شود ( امام خميني چهل حديث : ص 193 ) و چيزي كه مقصد را واضح مي كند حديث ديگري است كه امام صادق (ع) فرموده اند : (افضل العبادة ادمان التفكر في الله و في قدرته ) افضل عبادات تفكر در قدرت خدا وصفات الهي است ( اصول كافي ، ج 3 ص 91 ) . پس تفكر در حق واثبات ذات ( نه تفكر در ذات ) و تفكر در قدرت نه تنها نهي نشده ، بلكه برترين عبادت است ، در مجموع چنين استفاده مي شود كه به دليل نا محدود بودن ذات پاك خداوند ومحدود بودن عقل وفكر ودانش انسان، احاطه به وجود و صفات نامحدود الهي ممكن نيست چگونه مي توان از دريچه و روزنه اي كوچك به جهان هستي وخالق بزرگ تر از آن نظر افكند و آن را دريافت . ابرسواد دانشمند فيزيك مي نويسد : مفهوم خدا يك مفهوم روحي ومعنوي است و انسان كه فكرش در چهار ديوار ماده محصور است نمي تواند راهي به كُنه ذات الهي بيابد و تعبيري از مفهوم خدا بيان كند از نظر علم نمي توان در باره خدا تصوري مادي كرد چرا كه وي خارج از قدرت تعريف وتوصيف مادي بشراست (اثبات وجود خدا ، ص 58 ). البته سخن فوق به اين معنا نيست كه ما از شناخت خدا به حد وسع و توانايي خود خودداري ورزيم كه گفته اند : آب دريارااگر نتوان كشيد هم به قدر تشنگي بايد چشيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.